Il·lustració de Mariona Cabassa

5 de febr. 2011

Pastís de xocolata blanca i mandarina

Una conjunció d'astres va voler que el mateix dia que havia comprat una gran bossa de mandarines, bones, dolces, sense pinyols, amb la pell prima ..., doncs que també escoltés per la ràdio algú que explicava com se'n feia melmelada. Casualitat? No, el destí em cridava a fer un pastís.
A l'endemà ja estava fent la melmelada que, mal m'està dir-ho, em va sortir molt bé.
Em va semblar que la mandarina lligaria bé amb xocolata blanca. Et voilà !!















Melmelada de mandarina:
Peleu les mandarines mirant que la pell us quedi en trossos grossos.
Netegeu bé els grills per tal que no hi quedin miques de pell i els talleu en 2 ó 3 trosos, els barregeu amb la mateixa quantitat de sucre i els deixeu 2 hores perquè deixin anar el suc. Després ja ho podeu posar al foc durant aprox. 15 minuts. Passeu per la batedora però sense deixar-ho massa fi.
Mentrestant netegeu la pell de les mandarines, en traieu la part blanca i la talleu a tires ben primetes (per 1 quilo de mandarines, uns 50 g de pells ja netes), Poseu a bullir en aigua durant 10-15 minuts. Coleu, les afegiu a la barreja que hem triturat i ho deixeu tot plegat 30 minuts més al foc ó fins que us quedi una consistència de melmelada que us agradi. Teniu en compte que una vegada freda, quedarà una mica més espessa.
 
Base del pastís:
(és la típica recepta del iogur)
3 ous
2 mides de sucre
1 iogur natural (l'envàs el farem servir de mida)
1 mida d'oli de girasol
3 mides de farina (jo poso 2 mides de farina de blat (la normal) i 1 mida de blat de moro (Maizena))
1/2 sobre de llevat Royal
1 culleradeta de postre de sucre avainillat

Barregeu tots els ingredients en el mateix ordre que els he posat i 1/2 hora al forn a 180ºC.
Punxeu-el amb una agulla i si surt neta ja el podreu treure. Deixeu-el refredar sobre d'una reixa. Quan estigui fred el talleu pel mig. Ruixeu-el amb Cointreau, sense por. Poseu la melmelada de mandarina i torneu a tapar. Desfeu la xocolata blanca al bany maria amb mantega. Poseu-la pel costat del pastis i enganxeu-hi el praliné d'ametlles. Per enganxar bé el praliné el vaig posar en un plat, vaig agafar el pastis com si fos una roda i el vaig fer rodar sobre del praliné. Després poseu la xocolata per sobre del pastís i el guarniu al vostre gust. Jo vaig fer uns nius amb les pells de les mandarines confitades i li vaig posar un ou de xocolata al damunt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada