Il·lustració de Mariona Cabassa

27 de gen. 2013

Espatlla de xai al forn

No tinc gaire costum de cuinar xai. Com a molt faig unes costelles i mitjanes a la brasa, però molt de tant en tant. Pot passar un any d'una vegada a l'altra. I això de la brasa també és un dir, perquè les faig amb la resistència elèctrica. L'última vegada que vaig intentar fer-les amb carbonet, vaig fer tant de fum que els veins, alarmats al veure'l, van venir a trucar a la porta pensant que se'ns estava calant foc. Quin desastre!
Ahir vaig comprar una espatlla i vaig preguntar a la carnissera com l'havia de fer. I això em va dir:


Ingredients:
1 espatlla de xai, orenga, 1ceba, 4 o 5 alls, 2 tomàquets, llorer, farigola, oli, vi blanc, sal, pebre, mel

El vespre abans, unteu d'oli l'espatlla, salpebreu i espolseu-hi força orenga. A l'endema poseu oli a una cassola i feu enrossir l'espatlla per cada costat. Afegiu a la cassola la ceba i els tomàquets tallats a quarts, els alls sense pelar, 2 fulles de llorer i una branqueta de farigola i ho traslladeu al forn que ja tindreu encès a uns 150ºC. Com que la temperatura és baixa s'hi haurà d'estar ben bé de 2 hores i mitja a 3 hores. A mitja cocció hi afegiu el vi blanc i de tant en tant aneu regant l'espatlla amb el suc de la cassola. 2 minuts abans de treure-ho del forn poseu una mica de mel per sobre.

1 comentari:

  1. No veig enlloc per a quantes persones són aquestes quantitats. Merci

    ResponElimina